|
Srovnání Mazdy Tribute V6 a Nissanu X-Trail 2.0
Předem nutno říci, že srovnání technické by bylo vhodnější s Mazdou model 2,0 i , ale ten jsme bohužel neměli k dispozici.
Když ale srovnáme cenu, které je takřka srovnatelná a spotřebu, dá se říct, že srovnání je na místě. Ostatně posuďte to sami.
Z mého pohledu, když bych volil auto se zážehovým motorem, které má být svižné, a počítá se s tím, že spolyká více benzínu,
vyhrává Mazda. A to jak ve srovnání spotřeby paliva, která je srovnatelná s X Trailem a mnohdy i nižší, tak logicky i v
dynamice jízdy, což je dáno o litr silnějším motorem. V terénu je naopak obratnější X Trail, neboť má lépe řešený pohon
4x4 - tzv. All Mode 4x4 nabízí volbu 2WD (pouze přední pohon), volbu AUTO (jednotka sama vyhodnotí
připojení a odpojení pohonu 4x4) a když přepnete tlačítkem do polohy LOCK, jsou stále poháněna všechna čtyři kola
(než překročíte rychlost 30 km/h, kdy systém sám odpojí pohon 4x4, aby nedošlo k jeho poškození). Mazda se vyznačuje
robustnějším podvozkem. Oba vozy se vyznačují poměrně malým zkřížením náprav. Jinak schopnosti jsou vzhledem k určení
obou vozů v terénu srovnatelné a rozhodně jim to více svědčí na zasněžené horské silnici nebo polní cestě. Co se týká výbavy,
má X Trail modernější až extravagantní interiér, který je velice prostorný až na zavazadlový prostor, ten má lépe vyřešený
Mazda. Zevnějšek karoserie je u Mazdy konzervativní, což je dáno i střihem, který získala v USA poněkud dříve, než na trh
nově uvedený X Trail. Mazdě bych vytknul v řadě Tribute absenci úspornějšího vznětového motoru, který X Trail nabízí v
provedení 2,2Di - bohužel jsme ještě neměli možnost ho pro Vás otestovat.
|