|
Test nového vozu VW Touareg II.generace
Když přišel nový Touareg druhé generace na trh, trošku s obavou jsem očekával, že už to nebude ten Touareg, na jaký jsem si zvykl. Byl jedním z mála aut, které mě přirostlo
k srdci, nikdy jsem si na dunách, což je má srdeční záležitost, s žádným autem tak nezajezdil. Bylo to opravdový teréňák v kabátě SUV.
Ale neboť ho v terénu většina uživatelů nepoužívala, očekával jsem, stejně jako u ostatních značek, že se změní už jen v SUV. Moje úvaha byl správná a tak u Touaregu druhé
generace ve standardní výbavě najdete sice otoční ovladač s nápisem on road / off road, ale na rozdíl od předchozího modelu, režim-off road spouští pouze "elektronické pomocníky"
pro jízdu v terénu stejně jako třeba u Tiguana. Chybí zde klasický pohon 4x4, který nahradil systém se samosvorným diferenciálem Thorsen - s označení koncepce pohonu 4Motion.
Samozřejmě, že zde nenajdete ani redukční převodovku. Tady by asi končil příběh Touraegu, který se dokázal pohybovat v náročném terénu.
Omyl, naštěstí převládl rozum a ne jen poptávka, to nejlepší, co Touareg nabízel bylo zachováno.
Pro ty, co s tímto tréňákem chtějí vyrážet za offrodovým dobrodružstvím je možné, si u motorizace V 3.0 TDI objednat Terrain Tech Packet - ten obsahuje osvědčený systém pohonu
z předcházejícího modelu. Tedy permanentní pohon 4x4 s uzávěrkou mezinápravového a standardně i zadního diferenciálu, ale hlavně to nejdůležitější, přídavnou redukční převodovku,
která toto auto řadí mezi offroady - s označení koncepce 4XMotion. Tady je třeba říct, za nás offrouďáky, díky !
Ale teď k tomu, co je u nového modelu zajímavé, rozhodně se povedl design, vůz působí ještě více robustně, optika přední světel s led diodami dává vozu moderní vzhled.
Zachování podvozku se vzduchovými měchy nadále nabízí možnost variabilního využití, tedy při nastavení tuhosti tlumičů sport a snížení světlé výšky máme k dispozici sportovní SUV,
při nastavení komfort a standardní světlé výšce, je tu komfortní pohodlná limuzína a při zvednutí vzduchového podvozku, se můžeme vydat bez obav mimo zpevněné cesty, kde nám
pomůže elektronicky režim-offroad - ten omezí citlivost plynu, aktivuje asistenty pro jízdu ze svahu, a změní chování ABS a EDS a ASR. Při plném zvednutí, máme k dispozici světlou
výšku 30cm a můžeme to klidně střihnou ze silnice přímo přes příkop... .
Skutečně ani v Touaregu ve standardní výbavě nemusíte mít strach, vyrazit do lehčí terénu, my jsem při testu zdolali všechny nástrahy areálu v Běle pod Bezdězem bez problému, není to ovšem
na dlouhodobé používání, jestli chcete svůj nový Touareg využívat častěji v terénu, volte raději verzi s Terrain Tech Packetem.
Pod kapotou najdeme jak osvědčený vznětový tří litr V6 TDI, který nabízí 176kw/ 550N/m, tak hlavně nový vznětový agregát V8 o objemu 4,2 l, který nabízí výkon 250 kw a neuvěřitelný
kruťák 800N/m, který nahradil motor V10 5.0 TDI.
V nabídce jsou i další motory, vznětový pětiválec 2,5 nehradil motor 3.0 V6 TDI, s menším výkonem 150kw. Pak zůstal zážehový V6
3,6 FSI a přišel i zcela nový Hybrid s motorem V6 3,0 TSI. Mě osobně zaujal nový dieselový motor V8, který má přebytek výkonu a nabízí téměř sportovní jízdu srovnatelnou s Porsche
Cayenne. Jede ovšem za polovinu nákladů, spotřeba je pouhých 10 l/100km, což mě opravdu překvapilo. Nutno říct, že se podstatně zlepšily i vlastnosti brzd a odpovídají výkonu, která
tento vůz nabízí. Jet s ním je prostě radost o to větší, že narozdíl od sporťáku s Touaregem nemusíte stát v zácpě, ale ladně zmizíte přes pole pryč. Z technický novinek je třeba ještě
připomenou novou osmistupňovou automatickou převodovku, které řadí velice plynule a přesně, v offroad režimu pak při manuální řazení neodřazuje, což v terénu jistě oceníte.
I uvnitř najdete zcela nový interiér, který je přehledný. Zcela nová středová konzole zachová kruhové ovladače pro změnu režimu na silnici a v terénu i změnu světlé výšky. Přehlednější
je i nový multifunkční display, který kromě navigace nabízí i přehrávání různých medií, jen jedno je zklamání - chybí čeština. Kde asi tak udělali "soudruzi" chybu ?
Rovněž i display mezi kruhovým rychloměrem a otáčkoměrem vylepšil své funkce a grafické zobrazení. V interiéru chybí i vývod vzduchu, který umožňoval používat zásoby vzduchu
na dofukování pneumatik. Nahradil ho běžný malý přenosný kompresor, který najdete v zavazadlovém prostoru. Ale vzhledem k tomu, že zmizel za účelem zlepšení funkce a hlavně
rychlosti změny světlé výšky vozu, které nyní pro plnění měchů využívá uzavřený okruh, se dá oželet.
Zcela nové jsou i přední sedačky s výborným bočním vedení, na zadních sedadlech přibylo 10 cm pro cestující a zvětšil se i zavazadloví prostor. Samozřejmě, že zde najdete všechny
možné asistenty, které usnadňují řidiči život, hlídají jízdní pruhy, předu i vzadu jedoucí vozy, dokážou zbrzdit vůz do zastavení a zase se rozjet, je toho opravdu hodně. Vychytávkou
jsou i kamery tzv. rybí oka, která Vám pomohou nejen při parkování, ale i v terénu v prudkém výjezdu do kopce se dokážou kouknou za horizont, copak Vás tam čeká... .
Co říci závěrem, že se Touareg druhé generace prostě povedl !
Náča
|