TEST:  JEEP Rubicon 2,8 CRD

Tak je tu další náš "rychlotest", který lze označit slovy svezli jsme se, neboť jsme měli na poznávaní auta opět asi tak dvě hodiny. Ale na rozdíl od Toyoty V8 a Tundry, jsme Jeepu dali zabrat v náročném terénu.

Vozidlo jsme si převzali od společnosti AUTO KRATOCHVÍL s.r.o, což je prodejce značky Jeep v Hradci Králové, bohužel se nejednalo o novinářské vozidlo, neboť importér v Praze nám nebyl schopen vozidlo zapůjčit, proto jsme byli požádáni ať se k němu chováme šetrně.

Už na první pohled zaujme v dnešní době zaoblených tréňáků, zachování rázu klasických tvarů, které najdeme snad už jen u Defenderu. Ale na rozdíl od něj nás uvnitř čeká relativně útulný a hlavně pohodlný interiér, který je prakticky řešen. Vůz můžete pořídit buď s plátěnou střechou Soft Topem nebo plastovým Hard Topem, Obě varianty jsou demontovatelné a tak si v létě můžete užívat jízdy bez střechy. Samozřejmostí je vnitřní ochranný rám, který Vás ochrání, kdyby jste „hodili boudu“, Pod kapotou testovaného vozu byl dieselový motor o objemu 2,8 CRD, tedy Common-Rail s točivým momentem 407 407 N.m mezi 1600 a 2800 min-1, a výkonem 130kw.

Na terénní dráze kousek za Prahou jsme si vyzkoušeli co nový Jeep Rubicon v terénu umí. Už když zjistíte, že je standardně vybaven převodovým poměr redukční hnací síly je 4.10 a vozidlo je vybavenou přední a zadní uzávěrkou, je jasné, že v terénu to nebude žádný zelenáč. Pro úplnost je třeba dopadat, že vozidlo má stálý pohon zadních kol, s připojitelným pohonem předních kol, bez mezinápravového diferenciálu, proto nebí třeba této uzávěrky.

Vyzkoušeli jsme ve skutečně náročném terénu, jak se nový Rubicon chová. Byli jsme překvapeni, že i pře poměr velký rozvor zdolával bez problémů přechodové oblouky, zádní nájezdový úhel je velmi dobrý, u toho přední někdo trošku nepřemýšlel a plastový nárazník vyhnaný před auto, zbytečně snižuje přední nájezdová úhel, který je ovšem i tak slušný. Ale když vyměníte původní nárazník za pevnostní nárazník značky ARB nebo WARN, získáte nájezďák skoro jak u Hummeru. Velmi dobré je křížení náprav, kterou jsou u této terénní klasiky samozřejmě obě tuhé, přední nápravě ještě pomáhá odpojitelný stabilizátor. Takže dostat nějaké kolo do vzduchu bylo téměř nemožné. Podvozek se prostě choval na jedničku. Stejně tak převodový poměr, byl dostatečně pomalý a silný, jen to řazení redukcí, při kterém se ozývají zvuky, které už dávno u jiných aut neznáme, je pořád „Černým Petrem“, kterého u Jeepu drží v ruce. Přesto to na funkčnosti redukční převodovky nic nemění. Uzávěrky jsme pro dobrou trakci, díky velké křížení náprav takřka nepotřebovali, ale to , že je tu po dlouhé době auto, u kterého jsou v sériové výbavě je super.Motor byl v terénu dostatečně silný a i na silnici se jevil jako pružný a i maximální rychlost 160km/h se nám zdá víc než dostatečná, jen snad pětistupňová automatická převodovka by si zasloužila o stupě víc a my bychom asi volili šestistupňový manuál.

Co říci závěrem, Jeep Rubicon je dnes na našem trhu skutečně jedním z mála tréňáku, které nejen zachovali klasický design, ale hlavně jsou určeny do skutečného terénu, jak svou výbavou tak robustností. A asi jediným tréňákem, který nabízí obě uzávěrky diferenciálů sériově. A od nás dostává za terénní vlastnosti jedničku !

Jirka Chramosil "Náčelník"

Bližší info Vám k vozu poskytne:

Offroad doplňky, autostany - servis a prodej vozů Jeep
AUTO KRATOCHVÍL s.r.o.
Vážní 470
Hradec Králové
Tel.: +420 602 687 132

dokument PDF CENÍK
(dokument PDF, 90 kB)
dokument PDF TECHNICKÉ ÚDAJE
(dokument PDF, 2444 kB)