Test vozu Nissan Patrol GR "2000"

Terénní test nového přírůstku do rodiny Patrolů

Nissan Patrol 3.0 TDi

Ještě před zahájením prodeje se podařilo získat od dovozce Nissan ČR ke krátkému testu nový Nissan Patrol. Možná jsme byli sami zvědaví víc než vy, co se na novém voze zlepšilo, neboť sami Patroly používáme při našich expedicích. Interiér i exteriér vozu zůstal beze změn, přibyly pro nás offrouďáky nepodstatné boční airbagy.
To hlavní nás čekalo pod kapotou, zde je uložen zcela nový vznětový řadový čtyřválec o objemu 2953 cm3 s přímým vstřikováním paliva, přeplňovaný s mezichladičem stlačeného vzduchu. Přestože na pohled působí poněkud titěrné oproti starému šestiválci, přesvědčil nás o svých kvalitách jak při jízdě v terénu, tak na silnici. Výkon motoru 116kw a hlavně max. kroutící moment 354 Nm je opravdu znát a Patrol nás překvapil svou silou, kterou čerpá z nového motoru. Nyní zcela vymizel handicap starého vozu, kde trošku výkon zaostával za hmotností vozu. Pro ty, kteří postrádali v nabídce automatickou převodovku, se nabídka rozšířila o tuto praktickou verzi pro běžné denní používaní vozu hlavně ve městě.
Tah s novým motorem se Nissanu opravdu povedl a my Vám vůz můžeme jenom doporučit, a že to nejsou jen planá slova Vás snad přesvědčí tato skutečnost - po svezení v novém Patrolu jsme sami objednali jeden vůz, který nahradí náš dosavadní expediční speciál a absolvuje druhou polovinu expediční sezony na našich výpravách.

Dobrou zprávou pro podnikatele je možnost přestavby vozu - odpočet DPH.

Ceny vozů se pohybují od 1.152.000,- do 1.237.000,-Kč za 3-dv. Hard Top a od 1.262.000,- do 1.487.000,-Kč za 5-dv. verzi Wagon.

Tech.parametry:
motor:vznětový, přeplňovaný s mezichladičem stlačeného vzduchu
výkon: 158 koní
točivý moment: 354 Nm.
převodovka: pětistupňová přímo řazená, čtyřstupňová automatická
zavěšení kol: tuhá náprava s podelnými rameny, panhardskou tyči a el. stabilizátorem