poznávací výpravy pro SUV 4x4 expedice pro offroad vozy poznávací výpravy se zapůjčenými vozy offroad průvodce
"Off Road Guide je Váš průvodce do míst, kam byste se sami nevydali, přestože toužíte taková místa poznat. Vy a parta lidí, kterou spojuje stejný zájem, tedy netradiční poznávání cizích zemí v terénním voze, pod vedením zkušeného průvodce, to je team, který zvládne všechny překážky!"

ARCHIV EXPEDIC

Facebook

Expedice na míru Transylvánie Winter Tour Saudská Arábie - DAKAR Kanada - Revelstoke Winter Tour Kostarika Gruzie Panamericana Austrálie Namibie - Botswana Ostatní destinace

KLUBOVÉ SLEVY

Půjčte si mě!

Mám zájem o pravidelné
zasílání aktualit e-mailem
Jméno a příjmení
E-mailová adresa
Telefon
Dotaz
Prosím opište kód
  
 
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
 
Vaše e-mailová adresa bude sloužit výhradně k zasílání výše uvedených zpráv. Pokud se budete chtít odhlásit z odběru zpráv, pošlete prázdný mail na adresu jirka.ch@offroadguide.eu a do předmětu napište "ODHLASENI".
 

Právě jsme spustili web www.namibia-experience.com v novém kabátě !!!! Stojí za to, kouknout se alespoň na fotogalerii...

Osobnosti na našich výpravách

Jimmy´s Food

 

Archiv expedic

Maroko

(15.4 - 5.5.2002)

Datum Zpráva
6.5. Tak už jsme tady a vy jste srdečně zváni na čtvrteční klubovnu od 18 hod., kde se s vámi podělíme o zážitky - nebylo jich málo, jeli jsme 80% terénem. Tak zdar na klubovně ! Náčelník
6.5. Tak Opel už putuje z Lyonu domů na odtahovce a my jako poslední auto zdoláváme po vlastní ose ještě 600 km. Už jsme měnili tlumiče v poušti u Alžíru, tak jsme si tím snad už svého černého Petra vybrali. Honza Fiedor z 4x4 offroad, který se také naší výpravy zúčastnil, dojel s načnutou spojkou z dun a trochou štěstí až do Prahy. Zdar, Náčelník
5.5. 18.30 hod. - začíná to být "akční", včera jsem táhl Perryho 120 km do Malagy, teď táhnu na kurtě Opla do Lyonu. Náča
5.5. Tak Perry už je včera od 21 hod. v Praze, kam přiletěl z Malagi, kde nechal auto v servisu. My pokračujeme s Oplem. Jsme před Lyonem a teď na Fronteře praskla hadice do turba - lepíme tlakovou páskou a za chvilku valíme domů. Zdar všem Náčelník
4.5. V Ceutě nám v servisu nepomohli, a tak jsme skončili v dílně místního offrouďáka, kterou nám dal k dispozici - v 1 hodinu v noci jsme zjistili, že závadu sami neodstraníme, a tak si dáváme prodloužený odtah do Malagy. Jdeme spát v 5 ráno. Auto a Perry zůstávají v Malaze, my vyrážíme v 11 dopoledne. Zdraví Náčelník
3.5. Právě jsme překročili marockou hranici a podařilo se nám převézt trofej, kterou ukořistila posádka Frontery - je to "brusle" na červeném pozadí. Kdo chce vědět, jaká je to trofej, musí přijít 9.5. na klubovnu. Přestože jsme ještě v Africe, je už cesta na španělské půdě. Hledáme servis, Perrymu praskla tlaková hadice a vytekl olej, snad to včas vypnul. Už jsme v servisu, tak uvidíme. Až se přeplavíme do Evropy, dám info. Zatím zdar Náčelník
30.4. Noc jsme strávili v dunách u pevnosti Aoreora "pod ochranou marocké armády" - vojáci nám poradili, že až začne ráno odliv, můžeme překonat pobřeží v délce 40 km po plážích, které jsou při přílivu zaplavené. Tak ráno začalo naše poslední dobrodružství - nejdřív překonat duny, dostat se na pláž a pak se orientovat v různě tvrdém písku, který nesouměrně pokrýval pláž. Po chvíli jsme odhadli kde je nejlepší držet stopu a dál jsme to valili stovkou. Prostě zážitek, na který se nezapomíná. Všichni jsou v pořádku a zdraví své blízké a já naše příznivce. Náča
P.S.: Od zítřka už jen asfalt - Marakéš, Casaalanca, Ceuta a domů.
28.4. Do včerejšího večera opět bez signálu. Pokračujeme po jižní hranici na západ. Další dobrodružství nás čeká při cestě přes duny Čegaga, kde přišel ke slovu i naviják. Před večerem ještě rychlostní maratón vyschlým jezerem Iriki. Pak nás čekalo přenocování v poušti. Po ranním probuzení jsme pochopili, že se člověk s pouští nezžil, neboť se pachtí přes den pouští v úmorném vedru a v noci spí. Ostatní živočichové to dělají právě naopak - poušť ožívá v noci a vy ráno zjistíte co se všechno kolem auta plazilo a plížilo. Dnes jsme zdolali další etapu Dakaru a projeli nádherným kaňonem plným oáz a teď v jedné palmárii táboříme. Zdar Náča
26.4. Včera celý den a dnes do 15 hodin bez signálu v poušti. Za dva dny jsme urazili pouhých 230 km a spotřebovali 50 l nafty. Mně vytekl ve 100 km rychlosti do 40 cm hluboké příčné díry úplně přední tlumič, a tak se změnila jíza po kamenné poušti v peklo - už je tlumič koupený a vyměněný. Jinak super zážitky - 15 cm před Alžírskou hranicí nás zastavuje GPS, v 500 m vzdálené oáze je už Alžírská posádka, pak již vědomě překračujeme hranici i o 2 km, jiná cesta není. Táboříme 600 m za Alžírskou hranicí na samotě v poušti. Ráno pokračujeme Hamadou (kamenná poušť) směr Mhamid. Až půjde signál, zase se ozvu. Náčelník
24.4. Dnes jsme začali naše dobrodružství návštěvou "černých bratrů" ve vesnici emigrantů z Mali. Pak jsem se přesunuli do dun Erg Chebbi k oáze - znáte ji z letošního P.F. Po etapě Dakaru druhý nejlepší den. Všichni si zařádili na neustále se přesýpajícím se písku, který někteří několikrát při zapadnutí přeházeli. Obdiv patří i 14-letému Járovi, který narozdíl od těch starších nezapadl. Mimochodem, Patrol to při výjezdu na 100 metrovou dunu natřel soutěžní Toyotě ! Zdar Náča
23.4. Včera jsme po noci plné zvuků tamtamů opustili camp Meski a vydali se na jednu z etap Rallye Paris-Dakar, jejíž itinerář se nám podařilo získat. Itinerář nás dovedl až na místo startu pouštní etapy a my vyrazili vpřed. Přesto, že jezdíme do Maroka již třetím rokem, to co jsme viděli při zdolávání pouštní etapy, patří k tomu nejzajímavějšímu, co jsme zatím projížděli. Na pouhých 100 km je velice členitá a rozmanitá krajina. A co víc - hlavně terén, kde místy jedete přes 20-ti kilometrovou rychlostí korytem vyschlé řeky a za okamžik letíte stovkou po kamenné poušti, pak přijde oáza a vzápětí duny - prostě paráda. Mimochodem, těch 100 km jsme jeli 5 hodin. Náča
22.4. Včera super večer, do 2 do noci jsme pařili s místními obyvateli a řezali jsme s nimi 5 hodin na bubny. Vrcholem byla společná "bílá a černá" půlnoční večeře z jednoho talíře - Tajin. Ať žijou bacily, snad je spálí ta Slivovice, kterou jsme do sebe též nedílnou měrou lili. Dlaní oteklou od mlácení do bubnů zdraví Náčelník
21.4. Dnes ráno jsme se přesunuli cedrovými háji na spojovací silnici do Errachidie. Cestou jsme si dali offroadovou vložku - takové malé Tagliamento. Jeli jsme korytem řeky Ziz. Ke slovu přišel i naviják a trochu toho lopotění, odměnou nám byl průjezd nádhernou soutěskou, ve které nás běžní turisté sledovali ze silnice nad kaňonem. Večer táboříme v oáze "Source Bleue de Meski". Ze slunného Maroka vás za všechny zdraví Náčelník
20.4. Dnešní den jsme strávili ve městě Mekneš - údajně největší středověké pevnosti severní Afriky. Odpoledne vyrážíme směr Střední Atlas. Táboříme ve výšce 1897 m pod mohutnými cedry. Při úpravě tábořiště odvalujeme kámen a pod ním nás vítá první škorpion, neklamná známka toho, že jsme v Africe. Náčelník
19.4. Ráno nás ve Fesu probudilo slunce, teď nás čeká prohlídka Medíny. Odpoledne přesun do Mekneš. Zdar Náča
P.S.: Zbyňku, pošli SMS z mobilu - nemohu odpovědět.
18.4. Ještě v noci jsme přepluli a strávili tak první noc v Africe. Teď si posuneme čas o 2 hodiny zpět a frčíme do Fesu. Náčelník

Jako obvykle začínáme prohlídkou středověké medíny ve městě Fes a k tomu patří neodmyslitelně i koželužna a místní kolorit obchodníků.

Táboříme v pohoří Atlas, pod majestátnými cedry a pod kameny nás vítají první "zvířátka", které nám dávají jasně znát, že jsme v Africe. Naopak noční chlad, kdy rozděláváme i táborák svědčí o tom, že do té pravé pouště je to ještě pár set kilometrů.

Dnešní delší přesun po asfaltu, nás svedl k odbočení do řeky, v místech kde je krásná soutěska - vždyť vidět ji ze silnice může každý turista, ale z koryta řeky jen správný offrouďák.

Po večerní "družbě" s pivem, slivovicí, tážinem a bubínky jsou z nás přátelé. Teď ještě prohlídnout starou Kasbu a vyrážíme na pouštní etapu Rallye Paris - Dakar.

Je to skutečně super jeď po pistě, kde se prohání jednou za rok závodní stroje - není tak vytlučená a místy se dá jet i stovkou, bohužel jsme tak zabrání do jízdy, že zapomínáme fotit. Končíme u dun Erg Chebbi.

Další den trávíme projížďkou okolo Erg Chebbi, jedeme se podívat na jezero plameňáků, které bylo v uplynulých dvou letech vyschlé. Odpoledne proběhlo cvičné ježdění a seznámení se s tím, jak se na písku jezdí. Večer pak společné posezení.

A je to tady dnes pokoříme Erg Chebbi, někteří na velbloudech a jiní ve svých offroadech. Nejprve navštěvujeme vesnici utečenců z Mali a pak už se vrháme do dun, přestávka je pět v oáze uprostřed dun.

Náš starý známý nás provází i letos - jmenuje se Imbarek a je to třiadvacetiletý kluk, který se sám naučil anglicky, italsky a španělsky. A pohybuje se v dunách jako doma - půjčil jsem mu i svoje auto - fakt umí.

Honza sbírá svoje první zkušenosti v písku - trošku se to nelíbí spojce.

111 m vysoká duna je výzva, ale až nahoru to nejde. Ke slovu přichází i sand plechy. Vzkaz všem: BOHUŽEL FAKT NESTÍHÁM - další fotky dávám k textu z deníku.

Jedeme pouští podle Alžírské hranice směr Mhamid. Za dva dny jsme urazili pouhých 230 km a spotřebovali 50 l nafty. Mně vytekl ve 100 km rychlosti do 40 cm hluboké příčné díry úplně přední tlumič, a tak se změnila jízda po kamenné poušti v peklo - už je tlumič koupený a vyměněný. Jinak super zážitky - 15 m před Alžírskou hranicí nás zastavuje GPS, v 500 m vzdálené oáze je už Alžírská posádka, pak již vědomě překračujeme hranici i o 2 km, jiná cesta není. Táboříme 600 m za Alžírskou hranicí na samotě v poušti. Ráno pokračujeme Hamadou (kamenná poušť) směr Mhamid.

Večer civilizovaný kemp v Mhamidu. Ráno pokračujeme po jižní hranici na západ. Další dobrodružství nás čeká při cestě přes duny Čegaga, kde přišel ke slovu i naviják. Před večerem ještě rychlostní maratón vyschlým jezerem Iriki. Pak nás čekalo přenocování v poušti. Po ranním probuzení jsme pochopili, že se člověk s pouští nezžil, neboť se pachtí přes den pouští v úmorném vedru a v noci spí. Ostatní živočichové to dělají právě naopak - poušť ožívá v noci a vy ráno zjistíte co se všechno kolem auta plazilo a plížilo.

Dnes jsme zdolali další etapu Dakaru a projeli nádherným kaňonem plným oáz a teď v jedné palmárii táboříme.

Noc jsme strávili v dunách u pevnosti Aoreora "pod ochranou marocké armády" - vojáci nám poradili, že až začne ráno odliv, můžeme překonat pobřeží v délce 40 km po plážích, které jsou při přílivu zaplavené. Tak ráno začalo naše poslední dobrodružství - nejdřív překonat duny, dostat se na pláž a pak se orientovat v různě tvrdém písku, který nesouměrně pokrýval pláž. Po chvíli jsme odhadli kde je nejlepší držet stopu a dál jsme to valili stovkou. Prostě zážitek, na který se nezapomíná.

Od zítřka už jen asfalt - Marakéš, Casaalanca, Ceuta a domů.

Perrymu praskla asi tlaková hadice a vytekl olej, snad to včas vypnul. Už jsme v servisu, tak uvidíme. V Ceutě nám v servisu nepomohli, a tak jsme skončili v dílně místního offrouďáka, kterou nám dal k dispozici - v 1 hodinu v noci jsme zjistili, že závadu sami neodstraníme, a tak si dáváme prodloužený odtah do Malagy. Jdeme spát v 5 ráno. Auto a Perry zůstávají v Malaze, my vyrážíme v 11 dopoledne.

Zpět na archiv

© 2024 Off Road Guide s.r.o., Všechna práva vyhrazena.   |   Ochrana osobních údajů
Bez předchozího písemného souhlasu není dovoleno další publikování, distribuce nebo tisk materiálů zveřejněných na tomto serveru.